The American Federation of Ramallah Palestine Stands in Solidarity with Palestinian Prisoners on Hunger Strike

The AFRP stands with over 1,500 Palestinian prisoners on hunger strike in Israeli prisons.

Detroit, MI – The AFRP, the nation’s longest-serving Palestinian diaspora organization, announced that they support the Palestinian prisoners’ indefinite hunger strike. Palestinian prisoners began a hunger strike on April 17, a day widely recognized as Palestinian Prisoners’ Day, in protest over conditions in Israeli prisons. The hunger strikers are calling for more family visits, safer transportation practices, better medical treatment, as well as an end to torture and administrative detentions.

Israel claims that their prison conditions meet international standards, however, numerous Palestinian prisoners say otherwise. According to the Palestinian Prisoners club, about 200 Palestinians have died in Israeli jails since 1967 as a result of inhumane treatment, including torture and medical negligence.

Every year, more women and children are placed into detention by Israeli forces. Of the 6,500 Palestinian prisoners currently in jail, 500 of them are detainees, held indefinitely without charge or trial by the Israeli military court. What’s more, these prisoners are being transported from occupied Palestinian territories into Israel – one of the most flagrant human rights violations in Israel’s prison system.

As a result of this news, the AFRP is reaffirming their commitment to humanitarian and civil services. As a group of proud Palestinian-Americans, the AFRP expresses their concern for prisoners’ conditions, and offers encouragement to those participating in the hunger strike.

About the American Federation of Ramallah, Palestine

The American Federation of Ramallah, Palestine (AFRP) was founded in Detroit, Michigan in 1959 to perpetuate and promote the rich, cultural Palestinian heritage to the Ramallah family and their descendants in diaspora – estimated at approximately 40,000 in the U.S. – by providing programs that foster cultural and social interaction, as well as educational, humanitarian, civic and charitable opportunities. To learn more, visit www.afrp.org.

 

 الاتحاد الأمیرکي لرام الله فلسطين  یقف تضامنا مع الاسرى الفلسطینیین في إضرابهم عن الطعام.

الاتحاد الأمیرکي لرام الله فلسطين  يقف تضامنا  مع أكثر من 1500 أسير فلسطيني في إضرابهم عن الطعام في السجون الإسرائيلية

ديترويت،ميشيغان- أعلن الاتحاد الأمیرکي لرام الله فلسطين , المنظمة الأطول خدمة في الشتات، أنها تدعم إضراب الأسرى الفلسطينيين المفتوح عن الطعام. بدأ السجناء الفلسطينيون. إضرابا عن الطعام “اضراب الحرية والكرامة” يوم 17 أبريل / نيسان، وهو يوم الأسير الفلسطيني احتجاجا على الظروف القاسية والغير انسانية في السجون الإسرائيلية. ويطالب الاسرى المضربون عن الطعام بتحسين ظروف اعتقالهم ، بوقف الاعتقال الاداري والقيود المفروضة على زيارة عائلاتهم, وبتحسين الرعاية الطبية والنقل الأكثر أمنا.

وتزعم إسرائيل أن ظروفها في السجون تفي بالمعايير الدولية، إلا أن العديد من السجناء الفلسطينيين يقولون خلاف ذلك. وذكر نادى الأسير الفلسطينيين ان حوالى 200 فلسطينى استشهدوا فى السجون الاسرائيلية منذ عام 1967 نتيجة للمعاملة اللاانسانية بما فى ذلك التعذيب والاهمال الطبى.

وفي كل عام، تحتجز القوات الإسرائيلية عددا أكبر من النساء والأطفال. ومن بين المعتقلين الفلسطينيين البالغ عددهم 6500 معتقل حاليا، 500 منهم محتجزون، تم احتجازهم لأجل غير مسمى دون توجيه اتهام أو محاكمة من قبل المحكمة العسكرية الإسرائيلية

ما هو أكثر من ذلك، يتم نقل هؤلاء السجناء من الأراضي الفلسطينية المحتلة إلى إسرائيل – واحدة من أكثر الانتهاكات الصارخة لحقوق الإنسان في نظام السجون الإسرائيلي.

ونتيجة لهذا يؤكد  الاتحاد الأمیرکي لرام الله فلسطين مجددا التزامه بالخدمات الإنسانية والمدنية. وباعتبارها مجموعة من الفلسطينيين الامريكيين الفخورين، تعرب الرابطة عن قلقها إزاء ظروف الأسرى ، وتدعم الأسرى  المشاركين في الإضراب عن الطعام.  .

عن  الاتحاد الأمیرکي لرام الله فلسطين

تأسس الاتحاد الأمیرکي لرام الله فلسطين في ديترويت بولاية ميشيغان في عام 1959 من أجل إدامة وتعزيز التراث الثقافي الفلسطيني الغني لاهالي رام الله وأبناءها في الشتات الذي يقدر بنحو 40 ألفا في الولايات المتحدة من خلال برامج تعزز الثقافة والفرص.

للإتحاد الأمريكي لرام الله فلسطين دور كبير ومهم في عدة مشاريع في دعم الاهل في رام الله.

فهو المالك والباني لمستشفى رام الله ومجمع فلسطين الطبي. ويقوم بارسال أطباء متخصصين في جميع التخصصات الطبية ضمن مشروع “البعثة الطبية” وكما يقوم بالتبرع بمعدات طبية حديثة، وتدريب ونقل الخبرات الطبية الى الاطباء في مستشفى رام الله.  و”مشروع الأمل” الذي يساهم في تنفيذ عدة مشاريع في رام الله من خلال متطوعين من شباب رام الله في الولايات المتحدة .  بالاضافة الى المنح الدراسية و”المشروع الثقافي، الديني والعلمي” الذي من خلاله يقوم الاتحاد بدعوة رجال دين وصحافيين واساتذة وطلاب جامعات للتعرف على القضية الفلسطينية عن كثب.

وبهذا يدعم الاتحاد الامريكي لرام الله فلسطين القضية الفلسطينية في المحافل الامريكية بالاضافة الى مساهمته الفعالة والمستمرة لابناء شعبنا الفلسطيني من خلال مشاريعه المختلفة من أجل نيل الشعب الفلسطيني حقوقه المشروعة والعادلة في فلسطين حرة.

 لمعرفة المزيد، يرجى زيارة    www.afrp.org